bir şey yapmalı

insanın kendiyle karşılaştığını düşündüğü anlar vardır tadını kaçıran..aslında çok uzun süre görmezden geldiği bir şey lönk diye çıkıverir karşısına. okumuşsundur o cümleyi artık ya da maruz kalmışsındır sahneye:

"enis bey, o gün, ceketini çıkarıp attığı, boyunbağını bir daha hiç sıkmamak üzere gevşettiği o ikindi ölmeye başladı"

ölmeye başlamanın geri dönüşü yok sanırım. yani gramatik olarak süreç başlamış oluyor ve sonucu da belli. gecenin üçünde uyanık olmamın sebebi bence içtiğim çaylar. ama yine de sıkıntı var. yani insanın kendini atıl bırakması belki bir çeşit yavaş intihar. ferda keskin sermayesi kendisi olan insan tipinden bahsediyordu. kendi kendisinin girişimcisi, kendini sürekli yenileyen, piyasada dolaşımda kalmak için sürekli yeni özellikler kazanan yeni neo-liberal özne. bugün bir arkadaş yazmış: iş arkadaşı george clooney'in evini yapacakmış ve autocad bilmiyormuş. başka bir arkadaşım da haftasonları dubai'ye gidip şantiyesini kontrol ediyor. ben de eyüp'teki nalburdan çalı süpürgesi alıp mutfağa koydum. çiğ köfte ve içli köfte sipariş ettim. yanında acılı şalgam içtim (midem ondan kötü şimdi anladım).

terastaki karları küremedim çünkü kürek almadım. paspas almayı da unuttum ama kedi maması aldım. lakin benim kedim yok. ya belki de bu doktora cenderesinden kendimi gerçekten kurtarmam lazım. köfteci mi olacağım gerçekten? kürtçe mi öğreneceğim? yoga mı yapacağım? fransızca mı öğreneceğim? stkcılık mı yapacağım? suriyeli göçmenlere çorba mı dağıtacağım? niye birini ya da hepsini yapmıyorum? günler boyu ne yapacağımı düşünüp bunalıp sonra da zombi öldürüyorum. GOP kentsel dönüşüm ofisi açılmış.. peki niye tasarım yapmıyorum? güzel soru. bir tasarımcıyı tasarımdan bu kadar nefret etmeye iten şey ne olabilir? akılcı olması mı? öngörü ve hesap gerektirmesi mi? gerici miyim ben? IŞİD miyim? bateri mi yakayım? bir tür nihilizm tuzağına düşmüş olabilirim. çok uzun zaman önce.. belki evde durmamak lazım. üç gündür evdeyim bir sayfa bile yazamadım. napıyorum ben ya?




2 yorum:

gönülsüz dedi ki...

belki ona çalışmayı beklemek deniyor olabilir. 3'te yavaştan kıpırdanırsa 4. günde gelebilir. gelince sıkıntı azalır?

olric dedi ki...

eyvalah birader :) bakalım göreceğiz..bu arada posterleri grafikleri yeni gördüm ellere sağlık.