25 Aralık 2015

Galatasaraydan Tophaneye koşarken korkuyu hissettim. Gaz bulutunun içinde kalıp ezilmekten, dayak yemekten ve gözaltı aracına alınmaktan korktum. Kaçmayın diye bağıranların ve korkulu gözlerle dükkanlarına sinmiş esnafın arasından aksak topukladım. Arabanın dikiz aynasını bir tekmede indiren adama yapma dedim. o bana insanlar ölüyor dedi. ben ona sarıldım. o bana kendi arabasını yakacağını söyledi. sonra bıçağıyla dışarı çıkan kasaplar gördüm. arkamda uçan sehpalar ve aşağıya inen camlar vardı. biri bıçaklanıp yere düşerken ben tramvaya binmiş kaçıyordum. 112 olay yerine polis geldi mi diye sorduğunda aklımda iki soru vardı: 1. ben olay yerinde yaralıyı bırakıp kaçmıştım 2. polis gelse esnafa teşekkür edip yerdekini tekmeleyecekti.

Otobüse bindikten bir dakika sonra insanlar aksırıp tıksırmaya başladı. Beni de öksürük krizi tuttu. Artık ne sıktılarsa üstüme başıma sinmiş. Bütün bunlar barış istediğimiz için mi oluyordu? Ülke bölüneceği için mi? Esnafın camı kırıldığı için mi? Çocuklar ölüyor dediğimde arkadaşlarım Kürdistan kelimesinin resmi kaynaklarda ilk ne zaman geçtiğini sordular. Yani Kürtler var olsalar dahi bağımsızlık talepleri İngiliz ajanları tarafından oluşturulmuştu onlara göre. Dolayısıyla devletin şiddetini meşru görmemek için bir sebep yoktu ortada. Kötü niyetli ve kandırılmış Kürtlerin yanında devletinin vatandaşı iyi müslüman Kürtler de vardı. Örgüt kenti savaş alanına çevirmişti. Zorla evlere el koyuyordu. Neden demokratik yollar dururken silahlı örgüt kurmuşlardı? Dersimden başlayan katliamları, köy yakmaları, Roboski, Suruç, Ankara katliamlarını anlatınca bulduğum donuk bakışlar bana şunu söylüyordu: senin beynin yıkanmış dostum yoldan çıkmışsın.

Herşey boka sarıyor. Ülkenin yarısı yıkılırken yılbaşı kutlamamak da kimsenin işine yaramıyor. Kaçmak, ölmek, yaşamak...Tez yazmak...İşe gitmek...Sinemaya gitmek...Ekolojik tarım...Permakültür...Yoga...Foucault...Facouf..fakof.

Eyüp semti Bizans surlarının dışında olduğu gibi Türkiye'nin de dışındadır. ATV naklen yayındır. İki tane terörist ölü ele geçirilmiştir. Otobüs zamanında kalkar. Gül suları raflara dizilmiştir. Namaz kıldıran seccadeler ve zemzem suları...Yoksa burası Türkiyedir de ben mi başka bir yerde yaşıyorumdur?

Hiç yorum yok: